Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Renowacje taboru

Na bocznicy Muzeum trwają renowacyjne taboru kolejowego. Zbiory Muzeum Kolejnictwa na Śląsku tworzy ponad 150 pojazdów kolejowych z lat od 1880 do lat 70 XX wieku. Kolekcja obejmuje m.in. ponad 40 lokomotyw parowych produkcji niemieckiej, polskiej, amerykańskiej i angielskiej, lokomotywy spalinowe i elektryczne oraz zbiór wagonów a także kolejowe pojazdy specjalistyczne, które stoją głównie na terenie zewnętrznym.

Aby utrzymać eksponaty w dobrej kondycji musimy przeprowadzać ich konserwacje i renowacje, które polegają na oczyszczeniu powierzchni z warstw malarskich oraz korozji, przywróceniu historycznego malowania, a także uzupełnieniu brakujących elementów, naniesieniu oznaczeń taborowych, czy też wymianie desek podłogowych i szyb.
Podczas prac renowacyjnych w lipcu 2022 udało się przywrócić blask parowozom Ty42-1, Ty2- 18, Ty2- 1169 oraz Tr203-296.

Prace te udało wykonać dzięki firmie Greenbrier – Wagony Świdnica Wagony oraz PHU STEP Williams Hayward International Coatings. Jeśli macie ochotę wesprzeć nasze kolejne renowacje taboru serdecznie zapraszam do kontaktu muzeum@muzeumtechniki.pl